Kotirouvan city-elämään on viime aikoina kuulunut hieman vatsatautia, lisäksi suurin osa reissun valokuvista ovat vielä toisessa kamerassa, joten kovin kattavaa kuvallista raporttia en voi vielä antaa. Ostimme Hong Kongista mielettömän hienon digi-järkkäkameran ja sillä tuli räpsittyä suurin osan reissun kuvista. Pieni ongelma on se ettei mun koneen kovalevyllä ole oikein kuville enää tilaa eli pitäisi poltella niitä levylle ja poistaa koneelta. Enköhän minä kuitenkin lähipäivinä Disneyland-kuvatkin nettiin saa!

Lähdimme siis vajaa pari viikkoa sitten perjantaina bussilla kohti Shanghaita, mukana oli iso lasti suomalaisia ja tunnelma oli mukava, kuten aina! Perillä majoituimme villoihin, aina useampi perhe samaan taloon ja meitä onnisti päästä ihan ok-kuntoiseen taloon. Eräs porukka joutui vaihtamaan villaa kokonaan homeen ja isokokoisten ötököiden vuoksi, yöks! Villoilla käytiin lähinnä nukkumassa ja sijainti oli formuloihin nähden hyvä, joten eipä ollut tuon suhteen valittamista! Kiitokset matkanjärjestäjälle!

Lauantaina emme lähtenee bussilla formuloihin, sillä se olisi lähtenyt jo joskus 7 aikoihin aamulla. Päätimme ottaa riskin ja se kannatti, saimme helposti taksin, eikä ruuhkia ollut. Olimme formula-alueella joskus 11 aikaan ja aika pian Säde halusi kuulosuojaimet radalta kuuluvan metelin vuoksi:

Vastaan tuli paljon erityisesti Ferrarin kannattajia, mutta tässä muutama Kimi-fanikin:

Lauantaina oli aika-ajot, missä pääsimme hieman tunnelmaa vaikkei Kimi paalulle päässytkään. Sade yritti hieman haitata menoa, sadetakit päällä osan ajasta olimme ja toivoimme aurinkoisempaa sunnuntaita!

Pääsimme yhteiskuljetuksella formuloista takaisin villoille ja aika pian oli tiedossa ruoka. Meille oli varattu sekä lauantaiksi että sunnuntaiksi illallinen ja ihan herkullista kiinalaista ruokaa oli tarjolla! Menimme suht ajoissa nukkumaan, sillä sunnuntaina päätimme lähteä mekin aamun kuljetuksella, joka tosin onneksi lähti vähän myöhemmin, vasta 8:30.

Emme menneet heti katsomoon, ostimme lippiksiä, söimme varhaisen lounaan eli hodareita ja ihmettelimme vilinää.

Alku oli ilmeisesti päätellen jännittävä ;-)

Aika pian tunnelma kuitenkin kevyesti lässähti (Kimi yllätys yllätys keskeytti) ja itse kukin keksi muutakin puuhaa:

Laitetaan nyt kuitenkin yksi kuva itse autoistakin, vauhti oli kova ja meteli huumaava:

Illan vietimme villalla illallista syöden, osa porukasta lähti Hangzhouhun ja osa jäi odottamaan aamun lentoja. Meillä oli ensimmäinen lento tiedossa ja bussi kentälle lähtikin jo 7 aikoihin. Kentällä näimme mm. P-P Peteliuksen ja Heikki Kovalaisen, mutta jätimme nimmarit pyytämättä.

Lento Honkkariin meni hyvin, hyvin reissajia jo meidän tytöt. Lentokoneen sapuskat maistui ja parin tunnin lento meni kirjaimellisesti ihan siivillä! Kentältä pääsimme kätevästi junalla keskustaan ja siitä hotellin shuttlebus:lla hotelliin. Kaikki meni liiankin hyvin ja odotimme koko ajan, että missä kohdin alkaa homma menemään päin seiniä... EI missään vaiheessa! Ensimmäistä kertaa reilun vuoden aikana kaikki toimi hotellissa täydellisesti, oli pienille sängyt valmiina, huoneet väliovella, eikä edes ketään muita asunut siinä toisessa huoneessa ;-) Olimme siis Park Lane -hotellissa yötä, keskellä kuhinaa ja nautimme!

Tässä hieman kuvaa vilinästä:

Ja me tytöthän osataan poseerata:

Shoppailimme, kivoimmissa kaupoissa oli puuhaa myös pienemmille:

Ihmettelimme, kun rakennusmiehit kokosivat telineitään:

Kävimme The Peak -nähtävyyspaikassa, laittelen lisää kuvia siitä, kun saadaan toinen kamera purettua:

Tässä se toinen kamera, tosin objektiivi on vaihdettu jo tykimpään:

Ja tässä Säde, tyttö maailman laidalla:

Kyllä sitä taas tälläkin reissulla mietti, että minkälaisia maailmanmatkaajia näistä tytöistä oikein tulee?! Varpu ja Vuokko ei vielä hirveästi irti saa näistä reissuista, mutta Säde saa irti paljon ja muistaa nämä reissut isompanakin. Itsellekin reissaamisesta on tullut arkipäiväisempää. Nautin lentämisestä ja hotellielämästä, mutta ne ei ole enää niin luksusta ja ei tippaakaan jännittävää. Reissaaminen on silti ihanaa, etenkin jos tietäisi, että mihin haluaa mennä. Olemme varmaankin helmikuussa tulossa Suomeen pidennetylle hiihtolomalle ja sitä ennen haluttaisiin joulun jälkeen käydä jossain rantalomalla, ehdotuksia?