Sunnuntaina heräsimme puoli kasin aikoihin ja siirryimme pikaisesti aamupalalle. Aamupala oli yllättäen hyvin kiinalainen, paistettuja munia sai, muuten oli sitten nuudelia, riisiä, kiinalaista höyrytettyä leipää, dumplingseja jne., kahvi oli ihan juotavaa, lapset joivat kuumaa maitoa. No, kaikki saivat kai vatsansa täyteen.

Jätimme matkatavarat bussiin ja lähimme kävellen kohti lähellä olevaa järveä. Alueen kartta näytti tältä:

Ihmisiä riitti:

Näillä reissuilla selkeästi odotellaan koko ajan jotain, joko ryhmää kasaan tai opasta tai lippujen saamista. Sillä aikaa on hyvä poseerata:

Säde ja Samin työkaveri, Säde oli suosittua seuraa!

Sädehän ei yleensä halua poseerata ja olla kuvissa, etenkään vieraiden kuvaamina. Samin työkavereiden kanssa hän oli selkeästi heti kotonaan ja sunnuntaina kulki suurimman osan ajasta heidän kanssaan. Oli ihana nähdä, kuinka hän nautti reissusta!

Menimme ensin pieneen akvaarioon, jossa kuulimme, että meillä on 10 minuuttia aikaa :-) Joten aika lailla juostiin se läpi...

Sitten kohti risteilyä, ekan reissun teimme tällä laivalla:

Ja laivassa otettiin taas kuvia:

Myös ulkoa:

Maisemat oli aika lailla West Laken tasoa, tosin järvi oli huomattavasti suurempi ja vuoria enemmän ympärillä.

Vaihdoimme jossain vaiheessa pienempään laivaan ja menimme saarelle, josta siltoja pitkin kävelimme takaisin alkupisteeseen. Pienet jaksoivat kävellä todella hienosti ja ilmeisesti Sädekin, joka liikkui Samin työkavereiden kanssa.

Saaren alkupäässä oli leikkipuisto, joka oli selkeästi enemmän aikuisille suunnattu ja ainoat lapset olikin meidän lapsia, tässä keinutaan:

Tässä kiipeillään:

Säde kiipesi hieman korkeammalle:

Saaressa oli myös lintuja, joita ihailimme pitkään:

Joku osti tytöille sulatetusta sokerista tehdyt tikkarit, tämä taisi olla lohikäärme, ne tehtiin odottaessa, hyvin upposi:

Kävelyä ja valokuvia, tässä Samin työkavereita:

Monta kertaa koitettiin ottaa tytöistä ryhmäkuvia, mutta eivät meinanneet pysyä hetkeäkään paikoillaan ja yhtään kunnon kuvaa ei saatu otettua, yllä olevassakin kuvassa Varpu alkoi kääntämään heti päätään toiseen suuntaan. Moni kiinalainen tuli sanomaan, että meillä on kauniita tyttöjä ja pyysivät saada ottaa kuvan, sanoimme, että toki saavat, jos tytöt suostuvat katsomaan kameraan, no eipä ne suostuneet... Mutta ei voi pakottaakaan, kun ei kyseessä kuitenkaan ole mitkään näyttelyesineet.

Kaiken kaikkiaan mukava reissu! Kävimme vielä sunnuntaina lounaalla ja lähdimme paluumatkalle kohti Hangzhouta, kotona olimme hieman ennen viittä, väsyneitä, mutta onnellisia :-) Näimme koko matkan aikana kaksi länkkäriä tuolla järvellä, katselimme kummastuneina toisiamme, että kuinka nuo on tänne eksyneet :-) Aikataulullisesti reissu oli aika tiukka ja kun sää vielä oli lauantaina huono, niin mietin kyllä tarkkaan ennen seuraavalla reissulle lähtöä, toisaalta taas selvittiin ja koettiin uutta, nähtiin uusia paikkoja, eipä tuonne olisi tullut omalla porukalla lähdettyä.

Thank you everyone! We had a great time last weekend, on Saturday it was cold but still quite nice. Sunday was great! Sade (Saturday) had really great time with you what you can see also from the picures. She looks so happy! I hope some of you don't mind about beeing in the pictures, if you do, please tell Sami, so I can take those away! Thanks!